dimecres, 3 de setembre del 2014

Senegal_La Casamance 2014

Bones, Aquest agost he estat a l'Àfrica, un continent el qual em faltava per descobrir. Hem viatjat, la Cristina i jo per Senegal. Un país segur i amb gent molt càlida i hospitalària. A l'inici volíem visitar el País Bassari i la Casamance però a causa del neguit cap al virus de l'Èbola que es va detectar a Guinea Conakry, vam decidir fer els 15 dies a La Casamance.Una zona pantanosa esquitxada per selva amb una fauna i una flora exuberants. Hi hem anat en temporada de pluges i per això el temps que hem tingut no ha estat idíl·lic. Tanmateix, aquest fet ha provocat que anessim tranquils com a turistes, fora de les massificacions de la temporada alta ja que costava veure altres "tubabs".
Vam visitar la bonica illa de Gorée, davant de Dakar,i ens vam passejar per uns quants mercats de la capital. Al sud, vam començar el viatge a Ziguinchor per anar cap a Oussouye, on hi vam trobar "toubabs" que hi feien cooperació i vam fer alguna excursió amb piragua. Després vam anar a relaxar-nos a la paradisíaca illa de Carabane per enfilar cap a Cap Skiring,el lloc més turístic de Senegal (sort que era temporada baixa) i que només val la pena per veure com arriben els pescadors amb les seves piragües carregades de peix. Els últims dies els vam passar a Kafountine, la Jamaica senegalesa com diuen. En aquest poblet ja més acostumat al turisme, ens vam relaxar amb un "campement" de luxe i ens vam allotjar a les instal·lacions d'una ONG de Calella anomenada CatalunyaCasamance. A més, d'anar a visitar "fromagiers" enormes (arbres) i passejar per la platja d'Abenné, prop de Gàmbia.
En general, els senegalesos son hospitalaris i amables. Encara que vaig trobar diferencia entre Oussouye i Carabanne, i entre Dakar,Cap Skiring i Kafountine. En la primera part la gent es veia més pura i sense buscar un redit econòmic en les seves accions. En canvi, a Dakar, Cap i Kafountine estan més acostumats al turisme de masses i son una mica més malcarats. Visca la Teranga!!!!!!!!