dimecres, 3 d’agost del 2011

Alta Ruta del Monte Rosa

Salutacions alpines,

Aquesta última setmana de juliol hem anat a Suïssa a fer l'Alta Ruta del Monte Rosa.
La ruta és un recorregut exigent que discorre per sobre dels 3.500 m
i permet arribar a un bon nombre de muntanyes de més de quatre mil metres són: Breithorn, Corno Nero, Pollux, Castor, Balmenhorn, Punta Felik, Il Naso del Liskam, Piràmide Vincent, Ludwingshöhe, Parrot, Gniffetti, Zumstein o la difícil Punta Doufour. La ruta discorre en gran part per la vessant italiana d'aquestes muntanyes alpines.
Per afrontar la ruta amb el cap clar i les suficients forces vam fer uns dies d'aclimatació per la Vall de Saas-Fee. Vam fer el Weissmies de 4023m des del refugi de Hooshas. El mateix dia que vam fer cim vam baixar fins a Saas-Grund fent 2600m de desnivell. Una veritable animalada!!
Després de badar durant un dia per Zermatt (recuperació activa), vam començar la ruta agafant un telefèric fins al Klein Materhorn (3800m). Des d'allí vam fer el Breithorn Occ. de 4165m. Com que feia un dia emboirat no vam poder fer l'aresta dels altres Breithorns. Fins i tot ens vam mig perdre, sort del GPS de l'Emili i del sentit comú (molt important en la muntanya) que ens va portar al refugi Val d'Ayas (3420m). El dia següent vam fer el Castor (4228m) i la Punta Felik (4088m), baixant fins el refugi de Q. Sella (3585m). El tercer dia de la ruta, dos membres de l'expedició se'n van anar a fer el Liskam. Una aresta molt aèria només per gent sense vertigen!Les altres sis persones vam anar a fer el Naso del Liskam (4272m) travessant una llarga glacera i coronant el cim amb gran esforç i certa dificultat tècnica. Finalment vam anar a dormir al refugi Gnifetti (3611m). El dia següent va ser el més productiu a nivell de cims. Com que haviem d'anar a dormir al refugi Margherita (4554m), vam fer els que hi havia en el camí. És a dir: la Piramide Vincent (4215m), el Balmenhorn (4167m), el Corno Nero o Schwarzhorn (4322m), el Ludwigshöhe (4342m), la Punta Parrot (4436m) i la Punta Gnifetti o Signalkuppe (4554m), que és on hi ha el refugi Margherita. Aguantant el mal de muntanya a base d'Ibuprofens i les llagues als peus mitjançant esparadraps durs com cintes americanes, vam passar la nit al refugi més alt d'Europa. L'endemà vam fer el Zumstein (4563m) i seguidament vam baixar 2000m de desnivell fins a Rotenboden on hi havia el tren cremallera que ens va baixar fins a Zermatt. La baixada va ser espectacular pel que fa als paisatges ja que vam baixar tota la glacera del Monte Rosa. Tanmateix, baixar tants metres de desnivell ens va deixar extenuats!
El balanç final és de 12 cims (o 14 pels del Liskam) de 4000m.
L'expedició la resumiria amb una paraula: ESPETARRANT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!