dimarts, 2 d’agost del 2011

Trescant per les serres del sud

Salut,

A mitjans de juliol vaig fer "stage" a la Cerdanya, a casa del bon amic Xavi Rodríguez i a Alcanar. L'objectiu era preparar-me per afrontar l'Alta Ruta del Monte Rosa (Alps) amb prou energia física i psicològica. A la Cerdanya vaig fer (amb los manos) el Pic de la Muga (per la fantàstica Vall de la Llosa) i l'intent de fer el Puig Peric, que es va abortar pel mal temps.
Trescant per terres de frontera vaig descobrir la Serra d'Irta, al costat de la turística Peníscola. Aquesta serra costanera deu ser dels pocs espais naturals que resten per contruir al País Valencià. És com la Serra de Montsià però més petita, amb bells racons com la Torre Badum, a tocar de la mar.
La ruta que proposo és una matinal en btt una mica exigent ja que hi ha una part que no és ciclable.

Començariem la ruta al punt d'inici (mireu al mapa adjunt) i aniriem vorejant la costa cap a la Cala Ordí seguint el PR.V-194 fins la Platja del Pebret, per trencar cap a l'interior cap al Pou del Moro i el Mas del Senyor. A partir d'aquí ja haurem de baixar sovint de la bicicleta, per acabar arrossegant-la fins a la Mallada de la Rabosa, al capdemunt de la serra (on hi ha un pal indicador). Seguidament, anirem seguint la pista que continua pujant fins al punt més alt de la serra. A partir d'aquest tram, continuarem seguint el PR (baixant de la bici de tant en tant)fins a l'ermita de Sant Antoni. I d'allí baixarem cap al punt d'inici.

El dia següent vaig fer una altra matinal, aquesta vegada a peu, pujant a Montsià. Vaig seguir una ruta que encara no havia fet mai: trescar per dalt la serra fins a la foradada. Desde del vessant d'Ulldecona (pal indicador al final del camí de la Bassa de Montsià/camí de Mas de Comú) vaig enfilar amunt pel camí de la Torreta pujant a la Mola Cima. I a partir d'aquest cim vaig carenar tota la serra passant per la Torreta de Montsià fins a la Foradada. I continuant avall pel PR passant per la Font de Burgar, el Cocó de Jordi (on hi ha el pàrquing) i fins a la Ràpita. Total 3'30h.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada